Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

flow unit 3: - NOSPR

flow unit 3:

Flow w nazwie zespołu to odpowiedź na pytanie, jakie w czasie prób zadali sobie pianista Adam Kośmieja, skrzypaczka Anna Kwiatkowska i wiolonczelista Mikołaj Pałosz: Dlaczego to robimy? Dlaczego gramy utwory najambitniejsze, stawiające przed wykonawcami najbardziej wymagające zadania? Chodzi właśnie o ten flow: „o stan satysfakcji i euforii wywołany całkowitym oddaniem się jakiejś czynności” (Wikipedia).

Trio złożone ze wspomnianych instrumentalistów jest trzonem zespołu, do którego do zadań na większą obsadę dołączają inni dobrze znani na scenie muzyki nowej wykonawcy: flecistka Ewa Liebchen, klarnecista Julian Paprocki, perkusistka Magdalena Kordylasińska-Pękala, pianistka Martyna Zakrzewska i inni. Jako trio zespół rozpoczął działalność we wrześniu 2020 r.  koncertem zapowiadającym festiwal Warszawska Jesień. W roku 2022 flow unit pojawił na wielu wydarzeniach z nowymi programami: na festiwalu Kody w Lublinie (maj) z programem zbudowanym wokół Księżycowego Pierrota Arnolda Schönberga, na koncercie zapowiadającym festiwal Warszawska Jesień (lipiec), na wspólnych występach z młodymi instrumentalistami w Warszawie i w Radomiu (październik), w Filharmonii Łódzkiej (listopad), w warszawskim Promie Kultury i w teatrze TR Warszawa (listopad), w Studio im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie (grudzień). Szczególnie ambitnym, pionierskim i zakrojonym na szeroką skalę przedsięwzięciem realizowanym przez członków zespołu są adresowane do młodych wykonawców Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Bydgoszczy, które odbyły się w latach 2022 i 2023. Projekty realizowane w roku 2023 to między innymi koncerty muzyki kompozytorek z Iranu (Lublin, Warszawa), sceniczny projekt wokół utworu Présence Bernda Aloisa Zimmermanna, koncert monograficzny poświęcony muzyce Pierre’a Bouleza, prawykonania utworów polskich i zagranicznych, występy w wielu salach koncertowych Polski i Norwegii, rezydencje artystyczne w Royal Academy of Music w Londynie i w Royal Conservatoire of Music w Birmingham.

Flow in the name of the group is the answer to the question that the pianist Adam Kośmieja, the violinist Anna Kwiatkowska and the cellist Mikołaj Pałosz asked themselves during rehearsals: Why do we do this? Why do we play the most ambitious pieces, putting the performers on the most demanding tasks? It's about this flow: "a state of satisfaction and euphoria caused by complete dedication to some activity" (Wikipedia).

The trio composed of the aforementioned instrumentalists is the core of the group, which is joined by other well-known performers on the new music scene: flutist Ewa Liebchen, clarinetist Julian Paprocki, percussionist Magdalena Kordylasińska-Pękala, pianist Martyna Zakrzewska and others. As a trio, the group began its activity in September 2020 with a concert announcing the Warsaw Autumn festival. In 2022, the flow unit appeared at many events with new programs: at the Kody festival in Lublin (May) with a program built around Arnold Schönberg's Pierrot Lunaire, at the concert announcing the Warsaw Autumn festival (July), at joint performances with young instrumentalists in Warsaw and Radom (October), the Łódź Philharmonic (November), Prom Kultury in Warsaw and TR Warszawa Theater (November), Witold Lutosławski Studio in Warsaw (December). A particularly ambitious, pioneering and large-scale undertaking carried out by the members of the ensemble is the Summer New Music Courses in Bydgoszcz, which took place in 2022 and 2023, and are addressed to young performers. Projects implemented in 2023 include, among other, concerts of music by female composers from Iran (Lublin, Warsaw), a stage project prepared with the work Présence by Bernd Alois Zimmermann, concert programme with the music by Pierre Boulez, world premieres of Polish and foreign works, performances in concert halls in Poland and Norway, artistic residencies at the Royal Academy of Music in London and at the Royal Conservatoire of Music in Birmingham.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading