Ewa Bogusz - Moore

Dyrektor Naczelny i Programowy Ewa Bogusz - Moore

Ewa Bogusz-Moore, z wykształcenia wiolonczelistka, menedżer kultury. Od września 2018 roku dyrektor naczelny i programowy NOSPR.

Pełniła funkcję wicedyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, z którym jest związana od października 2010 roku. Jej pierwszym zadaniem było stworzenie strategii popularyzacji polskiej muzyki klasycznej na świecie. Opracowany przez nią model działania programu „Polska Music” doprowadził do międzynarodowej współpracy m.in. z London Philharmonic Orchestra, Philharmonia Orchestra, London Symphony Orchestra, English National Opera, Berliner Philharmoniker, Los Angeles Philharmonic, Chicago Symphony Orchestra, Royal Opera House czy Cité de la Musique. W latach 2012–2013, z ramienia IAM, koordynowała obchody Roku Witolda Lutosławskiego. Równolegle, w 2012 roku, objęła stanowisko menedżera I, CULTURE Orchestra – projektu edukacyjnego wspierającego zmiany w rozwoju kulturalnym i społecznym krajów Europy Wschodniej i Kaukazu Południowego, z sukcesem budując wizerunek orkiestry na arenie międzynarodowej. W latach 2014–2017 zarządzała również projektem „Kampusy”, w którym – współpracując z wybranymi prestiżowymi uczelniami w Stanach Zjednoczonych – była odpowiedzialna za budowanie relacji USA i Polski na pograniczu kultury, idei i nauki. W 2017 roku otrzymała stypendium Leadership Academy for Poland.

W latach 2009–2010 pracowała w Instytucie Kultury Polskiej w Londynie jako specjalista ds. muzyki i teatru, odpowiadając za kwestie repertuarowe oraz promocji polskiej kultury w Wielkiej Brytanii. W 2009 roku uzyskała stypendium Clore Leadership Programme.

Bezpośrednio po ukończeniu studiów w City, University of London z zakresu zarządzania kulturą (MA in Arts Management, 2005) objęła stanowisko koordynatora międzynarodowego projektu kompozytorskiego, realizowanego w ramach Sounds New Contemporary Music Festival. W trakcie trzyletniej współpracy z SNCMF (2005–2008) odpowiadała za program, strategię marketingową i rozwój festiwalu, a także pozyskiwanie funduszy, otrzymując w 2007 roku nominację na stanowisko menedżera generalnego festiwalu. Równolegle pełniła funkcję konsultanta projektów realizowanych przez Kent Music.