Domingo Hindoyan

I Dyrygent Gościnny Domingo  Hindoyan

Urodzony w Caracas. Początkowo kształcił się w zakresie gry na skrzypcach, w ramach programu edukacji muzycznej El Sistema. Następnie podjął studia dyrygenckie pod kierunkiem Laurenta Gaya w Haute école de musique de Genève.

Występował z wieloma czołowymi zespołami, m.in. z orkiestrami Teatru Maryjskiego, Metropolitan Opera, Staatsoper Unter den Linden i Opernhaus Zürich, a także z London Philharmonic Orchestra, Philharmonia Orchestra, Hamburger Symphoniker, Dresdner Philharmonie, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orchestre National de Belgique, Malmö SymfoniOrkester, Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra, Mozarteumorchester Salzburg, Orchestre Philharmonique de Radio France, New Japan Philharmonic, Orchestre Philharmonique Royal de Liège, Orquesta Sinfónica Simón Bolívar i Orkiestrą Filharmonii Petersburskiej.

Wśród projektów artystycznych z jego udziałem w bieżącym sezonie można wyróżnić m.in. koncerty z Helsinki Philharmonic Orchestra, Orchestre Philharmonique du Luxembourg, Orchestre de chambre de Paris, Orquesta Filarmónica de Gran Canaria i Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo oraz szereg debiutów na deskach teatrów operowych, takich jak Wiener Staatsoper (Turandot G. Pucciniego), Lyric Opera of Chicago (Cyganeria G. Pucciniego), Kungliga Operan (Aida G. Verdiego) i Gran Teatre del Liceu (Luiza Miller G. Verdiego).

W ubiegłym sezonie zadebiutował na scenie Metropolitan Opera (Napój miłosny G. Donizettiego), Teatru Maryjskiego (Cyganeria G. Pucciniego), Staatsoper Stuttgart (Tosca G. Pucciniego), Semperoper Dresden (Traviata G. Verdiego) i Opéra de Monte-Carlo (Purytanie V. Belliniego). Wielokrotnie prowadził też spektakle w Staatsoper Unter den Linden (Traviata G. Verdiego, Napój miłosny G. Donizettiego, Tosca i Cyganeria G. Pucciniego, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka, The Rake’s Progress i Święto wiosny I. Strawińskiego), gdzie w latach 2013–2016 był pierwszym asystentem Daniela Barenboima.