Płyta "Szymanowski, Lutosławski" wśród nominowanych - finalistów do ICMA 2017!

Szanowni Państwo,

z dumą informujemy, że Jury International Classical Music Awards (ICMA) wskazało kandydatów - finalistów do nagród ICMA 2017!

Najnowsza płyta Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia "LUTOSŁAWSKI/SZYMANOWSKI" uzyskała nominację w kategorii Najlepsze Zestawienie. To kategoria obejmująca płyty CD z utworami reprezentującymi różne gatunki (np. koncert i utwór kameralny lub solowy, muzyka symfoniczna i kompozycje chóralne itd.), serie uprzednio wydanych nagrań oferowane w formie wielopłytowych kolekcji oraz płyty z utworami muzycznymi niemieszczącymi się w pozostałych kategoriach.

Pełna lista nominowanych dostępna tutaj.

Ostateczne wyniki zostaną ogłoszone 19 stycznia 2017.

Przypominamy, że płyta "SZYMANOWSKI/LUTOSŁAWSKI" dostępna jest w siedzibie NOSPR w księgarni Bookiestra.

Dystrybutor polski - CMD (Classical Music Distribution)

 

Recenzja Manuela Bruga (die Welt)

"Niemiec jako główny dyrygent Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR), to robi wrażenie. Zwłaszcza, że ten zespół uchodzi za najlepszy w kraju, a poza tym wprowadził się właśnie do wspaniałej nowej sali koncertowej, chwalonej za olśniewającą akustykę. Zaś urzędujący od 2012 r. Alexander Liebreich potwierdza to, przedstawiając obecnie cykl rozłożony na trzy płyty CD z ważnymi utworami Karola Szymanowskiego i Witolda Lutosławskiego. Z jednej strony oryginalny, poszerzający tonalność, poszukujący ekstazy barw późny romantyk, z drugiej chłodny, ale nie zimny modernista. A obaj byli wrażliwymi, świadomymi przeszłości i teraźniejszości kompozytorami, których muzyka jest oczywiście ściśle związana z orkiestrą. Na ostatniej płycie swojej małej polskiej trylogii Liebreich skonfrontował wczesną Uwerturę koncertową op. 12 Szymanowskiego z jej ekstatycznymi orkiestrowymi tutti z ostatnią Symfonią Lutosławskiego, Czwartą z 1994 roku, która w tym zestawieniu sprawia wrażenie dużo bardziej powściągliwej, kontemplacyjnej. Jednak NOSPR błyszczy w jednoczęściowym Dziele delikatną obfitością, wyraźnie określonymi strukturami o subtelnej złożoności i naturalną równowagą poszczególnych grup instrumentów. Trzeci utwór stanowi Koncert na wiolonczelę dedykowany pierwotnie Mścisławowi Rostropowiczowi, pełna charyzmy, gwałtowna interpretacja w wykonaniu dojrzewającego coraz odważniej, elokwentnego Gautiera Capuçona. Pełna energii konfrontacja solisty z orkiestrą przynosi wątki bez mała bojowe, ekscytujące w każdym takcie."

http://klassiker.welt.de/2016/12/17/brugs-beste-nr-17-szymanowski-undlutoslawski-mit-liebreich-und-capucon/