Środa Młodych

Chamber hall
wednesday
22 May 2019 | time:19:30
Środa Młodych

Programme

Paul Gardiner - O welcome, my love!
(wyd. w The Anacreontic Magazine, 1792)

Georg Friedrich Händel - V Sonata G-dur na flet i b.c. op. 1

Henry Carey - The beauty of true love
(wyd. w Apollo's Cabinet, or the Muse's Delight, 1756)

Henry Purcell - Music for a while
z muzyki do sztuki teatralnej Oedipus J. Drydena i N. Lee   

Robert de Visée - Suita a moll (Livre de pièces pour la guitare)

Henry Purcell - O let me weep
aria z semi-opery The Fairy Queen wg Snu nocy letniej Szekspira  

Pietro Locatelli - VI Sonata g-moll ze zbioru 12 Sonat na flet i b.c op. 2

Joseph Baildon - Annie
(wyd. w Apollo's Cabinet, or the Muse's Delight, 1756)

William Bates - Let pleasure go round
(wyd. w The Anacreontic Magazine, 1792)

Henry Purcell - Rosamond
(aria wyd. w Apollo's Cabinet, or the Muse's Delight, 1756)

Fractal Ensemble

Nieskończenie subtelny i tajemniczy – taki właśnie jest fraktal, twór matematyczny, od którego zespół Fractal Ensemble wziął swoją nazwę. Struktura fraktalna, wzbudzająca wiele emocji wśród naukowców, jest równie intrygująca, jak struktura muzyki XVII i XVIII wieku. To właśnie muzyka dawna, w swej bogatej architekturze, przepełniona mozaikami kontrapunktów i kontrastującymi afektami pasjonuje członków zespołu. Brzmienie fletu traverso, klawesynu i głosu – czołowych instrumentów epoki, oddaje atmosferę panującą w największych ośrodkach muzycznych Europy: Francji, Niemiec, Anglii czy Włoch.

Fractal Ensemble to trio absolwentów Akademii Muzycznych w Katowicach i Bydgoszczy, w skład którego wchodzą: Julia Obrębowska-Borek – flet traverso, Anna Maria Wiśniewska – klawesyn, Karol Bulanda – tenor. Muzycy doskonalili swoje umiejętności pod okiem tak znakomitych artystów, takich jak: Michael Schmidt Casdorff , Peter Frankenberg, Marek Toporowski, Barbara Maria Willi, Martyna Pastuszka.

Zespół koncertował w ramach: VIII Śląskiego Festiwalu Bachowskiego, I Wałbrzyskiego Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu Muzyki Klawesynowej i Kameralnej w Akademii Muzycznej w Katowicach, X Częstochowskich Dni Muzyki Organowej, VI Festiwalu Cichej Muzyki w Toruniu, Musik in der Praxis w Wiedniu,  Świątnickiego Salonu Muzycznego.

Julia Obrębowska flet traverso

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, flet poprzeczny (prof. Stanisław Michalik, dr Łukasz Zimnik) i Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, klasa fletu traverso (Michael Schmidt-Casdorff). Obecnie nauczyciel fletu w PSM I i II stopnia w Chorzowie. Jako muzyk sesyjny współpracuje m.in. z: Filharmonią Opolską, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy – AUKSO, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Częstochowską, Teatrem Rozrywki w Chorzowie. Od marca 2015 roku jest członkiem Barokowej Orkiestry Akademii Operowej przy Operze Narodowej. Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem takich profesorów jak: Michael Schmidt-Casdorff, Jadwiga Kotnowska, Andrea Lieberknecht, Linde Brunmayr Tutz, Michael Martin Kofler.

 

Anna Maria Wiśniewska klawesyn

Ukończyła studia magisterskie w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego na Akademii Muzycznej w Katowicach oraz uzyskała tytuł magistra na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach u takich pedagogów jak Barbara Willi, Therese de Goede, Elżbieta Stefańska, Lilianna Stawarz, Gerhard Gnann. Z powodzeniem łączy działalność naukową i artystyczną, obecnie pracuje jako inżynier oraz prowadzi działalność koncertową.

 

Karol Bulanda tenor

Jest członkiem Chóru Filharmonii Śląskiej (występując w nim również w roli solisty) oraz kameralnych zespołów wokalnych Cantus Floridus, Contento Core oraz Fractal Ensemble. Współpracował także z chórem Teatro Lirico w Trieście, Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia, Chórem Festiwalu Wratislavia Cantans pod dyr. Paula McCreesha, zespołem Polish Chamber Voices pod dyr. Janusza Siadlaka, Zespołem Muzyki Dawnej Diletto pod dyr. Anny Moniuszko, Chórem Polskiego Radia w Krakowie, Orkiestrą Historyczną {oh!}.

Jako solista występował podczas VIII Gliwickiego Festiwalu Bachowskiego, VII Sosnowieckich Dni Muzyki Znanej i Nieznanej, XII Zabrzańskich Dni Muzyki Dawnej, IV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. G.G. Gorczyckiego (Henry Purcell - Dydona i Eneasz) oraz w roli Ewangelisty w Pasji wg św. Jana J.S. Bacha z Cantus Floridus i Akademicką Orkiestra Barokową pod dyr. Szymona Bywalca. Współpracuje również z Orkiestrą Muzyki Nowej.

Wykonuje zarówno partie tenorowe, jak i kontratenorowe; specjalizuje się w repertuarze renesansowym i barokowym.

Performers

Ticket prices

1 zł